Friday, March 16, 2012

Escapism-ku..

escapism yang membawa bahagia melabuhkan tirainya.. mahu mencoret bahagian kedua..


genap setahun beliau pergi.. menemukan bahagia yang hakiki di sana.. aku di sini mencari2.. ketenangan hati dan bahagia yang sementara di sini.. dan pada hari genap setahun, aku di sini tersenyum dan merasakan bahagia di segenap sarafku.. dan ku peluk dia.. dan kosong itu masih tetap terasa.. mungkin escapism itu bukan sesuatu yang membahagiakan aku seperti telahanku.. dia tidak mampu aku gantikan.. dan ku dakap tubuhnya.. dan airmata mengalir tak diseka.. ku peluk kejap rapat dan kuhelakan tangisku.. walau dia tidak tahu apa2..

dan aku kembali tersenyum.. berniat mahu membahagiakannya.. biarlah tidak seagung kisah cinta yang dicanang seluruh dunia.. namun cukup.. cinta abah dan mak yang tidak pernah matinya.. walau dengan cara mereka yang tersendiri...

dan escapism aku gagal namun kutemu bahagia lain dalam hidupku...

mak.. tiada siapa mampu menggantikan kasihmu.. dan tidak akan kucuba lari lagi dengan kekosongan itu.. akan kuhadapi kisah ini.. mengenang ceritera kita.. saat aku masih bersatu dalam tubuhmu.. rindu dan kasihku takkan pernah pudar..

Ya ALLAH.. ku mohon.. jangan pernah palingkan hatiku untuk terus mengasihi ibuku.. sesungguhnya hanya Engkau pemilik hatiku yang abadi.. insyaALLAH.. amin..

0 Comments:

Post a Comment