Friday, July 30, 2010

(-_-)

neutral.. feeling much better..
focus.. put first thing first.. work hard!

=(

saya sedih.. mungkin perlukan masa.. mungkin juga lupakan sahaja.. =(

=(

Ya Allah.. Jika benar dia jodohku, dekatkan lah hatiku padanya.. tetapi jika dia bukan jodohku, aku mohon padaMu, jauhkanlah hatiku darinya.. Ya Rahman, peliharalah hatiku dari rasa sakit. limpahilah ketenangan imanMu dalam jiwaku.. amin.

Wednesday, July 28, 2010

Jangan...

jangan ni kata-kata yang negatif.. kalau dengan kanak-kanak, perkataan jangan adalah musuh.. lagi dikata jangan.. lagi dibuat.. macam tu jugak dengan hati.. ditegah.. dikata jangan tapi degil..masih nak rasa perasaan itu..

seringkali.. perkataan jangan tu ditanam dlm hati.. jangan mudah percaya.. jangan mudah terpedaya.. jangan mudah jatuh hati.. jangan.. jangan..jangan terluka lagi..

Banyak difikir.. Rasa takut tak pernah hilang..

Ketenangan.. Datanglah Padaku..


Tuesday, July 27, 2010

F.O.B.I.A...

dilema.. keliru.. takut.. resah.. ragu-ragu..

hati terusik.. pergi jauh kenangan lama.. jangan ganggu..

bukakan hati..lapangkan jiwa.. tenangkan diri.. jangan sayu..

Ya Allah.. Pelihara Diriku.. Pelihara Jiwaku.. Pelihara Hatiku Hanya UntukMu.. Bantu Aku Harungi Rasa Takut Itu.. amin.

Monday, July 26, 2010

Fun Monday...

I feel great today.. semangatnya.. haha.. i'm away from TM for 20 hours (maybe more).. Now i'm in a hotel room, maybe going out for a dinner because i only ate bihun goreng today for breakfast..


kelam kabutnya hari ni..

1- nak bergerak jam 3 petang tapi.. akhirnya jam 5 baru leh gerak..
2- kerja tak putus2 sehinggakan sempat makan bihun je pagi tadi.. trust me.. bukan pagi sgt pon..
3- abis je keja terus drive ke sini.. sorang2..takut.. jalannya sunyi.. tapi bila dah dekat nak sampai tu.. cantik sbb masa tu lewat petang.. matahari berselindung di sebalik awan.. ada gambar tapi nanti saya upload bagi awak semua tengok.. (mcm ramai je ek?..huhu)..
4- hotel di pekan ni susah jugak nak cari.. oleh kerana seorang diri.. saya survey byk hotel dan akhirnya saya pilih hotel yang agak mahal dari hotel yg ada di sekitar nih.. bukan la berbintang tapi selesa dan insyaAllah.. selamat..
5- permandangan tepi sawah mmg menenangkan.. sehingga saya berhenti beberapa kali sbb sambil drive takleh nak tgk sangat.. bagi saya.. ianya cantik sbb dah lama saya tak tengok sawah.. =)

one more reason i felt great today is.. Tuhan beri saya teman yang sungguh perihatin.. walaupun hanya sementara, tapi ianya sangat terkesan buat masa ini.. =) ohh.. sungguh menenangkan hati..

sawah menguning terbentang luas..
matahari menyinar dilitupi awan..
rasa di hati tenang dan bebas..
tiada tandingan tiada terlawan..



Jom Bercinta..

very funny.. Kepada anda yang membaca.. untuk kita tahu lelaki itu rasional dan mudah melatah atau tidak..cuba ajukan soalan di atas iaitu..


"jom bercinta..?"

kalau jawapannya.. "ya.. jom..".. lelaki ini agak mudah melatah kerana menjawab tanpa berfikir dahulu.. relevan atau tidak sekiranya baru kenal 3 hari..dah boleh jawab mcm tu?.. bagi saya.. mmg tak patut..

tapi sekiranya dia menepis dengan cara elok.. dan menerangkan dengan penuh berhemah..mengatakan ayat-ayat yang lebih kurang maksud macam.. "saya rasa lebih elok kalau kita kenal dulu.."

kan tampak lebih manis tu.. dan dia nampak lebih matang dan tidak mudah melatah.. =)..

p/s: pertanyaan tu agak melampau sebenarnya.. bagi seorang perempuan, ianya agak tidak sopan.. Don't Try This At Home.. (walaupun saya dah buat tadi.. malu woooo..)

Sunday, July 25, 2010

Sad.. Just A Moment..

  • Step 1

    Understand life sometimes deals devastating blows.

  • Step 2

    Share the precious moment of a good friendship with others.

  • Step 3

    Everyday is not a sad day but time will bring sunshine.

  • Step 4

    Be in good spirits even when it's hard to deal because trouble does not last forever.



  • kena kuat.. kena yakin.. most of my day are happy day.. hidupku penuh dengan insan istimewa.. yang menghargaiku walau secebis cuma.. mengapa harus kulupa semua itu pabila getaran halus bergelar cinta dunia memberontak di jiwa?..
    kena redha.. kena sentiasa berdoa.. supaya hati lebih tenang dan di pertemukan dengan insan istimewa bergelar jodoh terbaik untukku..
    semua ni kan keja Tuhan.. jangan cuba mencari dan menyingkap rahsia itu jika belum tiba masanya.. Allah tahu terbaik untuk hambanya.. Dia akan beri keinginan kita tapi cara dan masanya itu yang kita tak tahu.. yakin.. sentiasa yakin..

    p/s: Terlalai dengan nikmat yang Engkau berikan.. Sehingga terngadah sendiri bila mendung di hati menerjah.. derhakanya aku padaMu..

    Sayu..

    sayu.. hati pedih.. memori tersingkap.. sedih..

    rindu jadi diriku yang dulu.. angan-angan kembali menerjah.. kaku..

    masa itu makin hampir.. kononnya realiti waktu itu.. berlian menjadi pasir.. tiada nilai lagi..

    aku sendiri.. sunyi.. sepi.. sendiri lagi.. tiada dia di sisi.. aku mahu lepas rasa ini pergi.. namun mati.. hatiku mati di sini.. bantu aku kembali.. sembuhlah wahai hati..

    mata.. jgn berderai.. sakit.. tolong pergi jauh mendung hati.. kembalilah sinar mentari.. walau cuma saki baki..

    bukalah hati ini.. aku serahkan padamu.. lihatlah tulus hati ku.. yang dambakan cintamu.. yakinlah..

    Saturday, July 24, 2010

    Set Up My Goal..

    goal for my graduation day since my final year in UPSI:


    1- Manage to lose weight
    2- Be there with my family
    3- Be there with my loved one
    4- Have fun with my beloved friends
    5- Capture sweet memories as much as possible

    teringat nak singkap kisah ni bila seorang teman mengingatkan salah satu matlamat di atas.. =)

    hoping i can reach all the goals above.. eventhough i know that the third one could be impossible.. hurm..

    p/s: berangan tak salah kan?.. usaha!!

    Sunday, July 18, 2010

    Sophie Kinsella.

    I have new interest that is reading novels.. hehe.. its not that i dont read novels before, it just that right now, my hobby is to read english novels. i need to improve my english.. i'd said it again.. i NEED to improve my english. that is why i started writing in engliah even my english is sucks.. hehe.. right now.. i'm trying to finish a novel titled Remember Me? by Sophie Kinsella..

    the novel had 389 pages and i'm on page 170 right now.. i usually read it before i go to sleep or when i have free time especially when my work is done or i cant face my work anymore. i'm kind of addicted to it.. it has interesting story that make me laugh.. the novel is published in 2008 and i've search it before in some blogs that sell used books.. when i went to library last week, i found it and i've decided not to buy it if it is not a great novel.. i think, after i finish it, i'm going to buy it.. :)

    look at the picture below an suggest that you should read the book if you like humors and laughters with heartwarming story.. :)


    Tuesday, July 13, 2010

    Rasa Itu..

    ingatkan dah layu tapi makin segar nampaknya..
    saya suka rasa ini tapi buat jantung berdetak laju..
    rasa tak selesa.. otot di muka lenguh nak senyum...
    nampaknya gembira kan?.. tapi hakikatnya tidak seindah rupanya..
    jika dulu, rasa itu hadir bersambut tapi kini, rasa itu hadir sendiri.. tapi kenapa tiada rasa sakit malah mula kerapkali datang..saya tak selesa tapi tak juga rasa sakit.. sukar nak lupa bila rasa ini di antara bahagia dan sakit.keliru tapi tidak begitu kabur. dan yakin.. ia pasti bukan realiti.. sungguh!


    Saturday, July 3, 2010

    Ter...Terrr...

    perkataan 'ter'..byk kali kita gunakan dlm kehidupan kita.. cuba tgk list di bawah:

    1. tersasul
    2. terbuang
    3. terjatuh
    4. terlupa
    5. terpijak
    rasanya cukup 5 itu dan anda boleh fikirkan yang seterusnya..

    "ter" melambangkan perkara yang tidak disengajakan.. mungkin jugak "ter" hanya alasan.. tetapi "ter" boleh menunjukkan rasa tidak yakin dan sebagainya..

    jika jujur.. takpe.. kalau hanya alasan..haih.. sampai bila nak berdalih..

    tanggungjawab pada diri.. tanggungjawablah pada kesalahan sendiri.. :)

    p/s: bertanggungjawablah..

    Nota Kaki Hina: Jujur.. Rasai Kebenaran.. Jangan Diselubung Dusta..

    There was an error in this gadget