Sunday, October 31, 2010

Selamat Tinggal Oktober 2010..


Alhamdulillah.. nyaman cuaca sepoi berbahasa menyapa kulit.. Tanda salam sejahtera ke atasmu..

apa yang terbaru tentang saya yer.. Ohhh.. Syukur kerana sudah sembuh.. Harapan dan doa.. agar tidak berulang seperti sebelum ini.. sudah sembuh dan ceria tetapi tiba-tiba diuji.. kembali sakit pula.. tapi kuatkan diri, kuatkan mental, kuatkan doa... InsyaAllah..

pelbagai perkara berlaku semasa Oktober 2010.. =) =( =? =D =P =O =| emoticon tu menggambarkannya.. senyum.. ketawa.. bersedih.. berseronok dengan kehidupan.. kejutan demi kejutan.. dan kadangkala kelu lidah untuk berkata-kata dan tidak faham dengan emosi sendiri.. tetapi.. pengakhiran oktober 2010.. tekad harus diteruskan.. penantian harus berterusan.. dan matlamat tetap kukuh bersatu.. InsyaAllah.. setiap hari yang dilalui adalah kenangan buatku.. tangis dan tawaku adalah pentasan skrip yang buatku lebih matang menghadapi dunia ini.. =) antara kenangan bulan ini..

percutian dua anak gadis berdarah daging..=)







graduasi pertamaku... =)







berkejutan di tepi sungai.. =)


berhari jadi di restoran janggut putih (crdt to my colleague).. =)




kenangan terindah hanya bersama keluarga dan teman sekalian.. terima kasih semua.. peluk ciumku lewat angin lalu.. yang sentiasa menyapa dirimu.. walau sejengkal, mahu sehasta jua berjuta jauhnya.. tetap akan sampai kiriman doa sejahteraku hanya pada kalian.. =)



Tuesday, October 26, 2010

=)

Senyum.. =)

Monday, October 25, 2010

C. I. N. T. A...

C = Cari

I = Ia
N = Namun
T = Tak
A = Ada..

best jugak yer tetiba pulak leh buat mcm ni.. hehe.. =).. suka..suka....=))

Tawaku Selaung Tangisku..

kelikir dibiar jauh. tidak mungkin secantik.. secerah..sekilau permata itu.. kelikir itu tetaplah aku..


hati terguris siapa yang tau.. cuma Allah jua tempat mengadu.. senyumanku tidak pernah lekang.. ketawaku tidak pernah sunyi.. tapi taukah mereka?.. tawaku selaung dengan tangisku?..

aku kini makin mampu berdiri.. cuba menjadi diriku yang sendiri.. jika dulu aku mampu kembali utuh setelah hatiku dipijak lumat oleh insan bergelar lelaki.. hancur tidak berbaki.. dan kini, aku rasai lagi setelah 2 tahun aku sepi dan ceria..

tatkala rambutku selak, kepala mencecah bantal.. iringan kanan menemani diri.. dan tatkala itu sayu mengusik hati.. dan tanpa sedar titisan air mata diam mengalir.. tiada esakan.. tiada sedu sedan.. cuma mengalir basah.. aku alihkan dengan selawat ke atas junjungan nabi.. memuji kebesaran Allah.. godaan hati..

maha hebat ciptaan Allah.. hati itulah punca segalanya.. dan Dia ciptakan suka dan duka.. dan seraya ini duka lah peneman hati.. remuk.. tapi masih bersisa.. kenapa tidak remuk dan terus hancur lebur? lebih mudah untuk aku terus melangkah..

tiada yang benar.. tiada jua orang yang salah..

kadang terfikir.. kenapa hatiku jatuh pada jejaka itu yer?.. di mana hebatnya dia?.. di mana tegasnya dia?.. dan fikiranku melayang.. tersenyum.. kerana dia cerdik.. dia bijak.. dan dia bukan lelaki hebat yang digilai oleh semua gadis.. dia cumalah dia.. humblenya dia.. kata-kata yang matang.. dan langkahnya tampak penuh dengan berfikir.. tapi hatinya terlalu matang.. sehingga tidak mampu menerima aku yang sungguh keanakan.. tapi.. ambillah masa.. kenalilah aku.. pasti aku ada yang dikau cari..

keyakinan itu sukar dimengerti.. ia bukan hak kita.. ye.. faham.. aku tau.. tapi hati semakin degil.. masih tidak mahu mengerti..

i am not myself anymore.. perlukah aku mencari kawan yang aku sendiri tak selesa?.. tak perlu.. itu bukan diri aku.. aku tak mau berkawan dengan orang lain hanya kerana ingin mengurangkan sedihku.. itu tak ikhlas kan?.. hurm.. berfikir.. jauh.. melayang.. singgah hanya pada insan yang sama.. masa.. aku perlukan masa.. yer.. masa..

buat masa ni.. biarla aku hidup dengan masa lalu.. biarla aku terus rasakannya.. kerana itu menggembirakan aku.. fahamilah aku.. aku suka rasa itu.. kerana rasa itu yang buat aku tersenyum dan ketawa.. tapi.. itu mimpi.. tidak mungkin tercetus pada realiti.. siapalah aku?.. tidak mungkin aku mampu berdamping dengannya..

aku cumalah kelikir di pinggiran.. dipandang sepi.. jauh dan terus mahu dihalau pergi..

Friday, October 22, 2010

Bidadari - Munif Ahmad


InsyaAllah.. Pasti Tiba Waktu Itu.. Di Dunia Mahupun Di Akhirat Kelak..

Wednesday, October 20, 2010

Allah Ada..=)

Dalam kehidupan itu kamu diuji.

ayat ni saya ambil dari blog entah siapa entah.. yer..betullah.. tidak kira ujian ape.. mungkin ujian bulanan macam zaman sekolah.. ujian mid term masa kat U.. mungkin juga ujian sakit, ujian kehilangan.. dan mungkin juga ujian hati.. dan semuanya pasti akan sukar terlerai bila ujian itu adalah ujian hati..

pergi jauh.. saya tak suka diri saya yang kini..
pergi jauh.. saya tak jadi diri saya yang sebenar..
pergi jauh.. saya mahu ceria seperti diri saya yang sepatutnya..
pergi jauh.. yer pergi jauh.. jauh.. dan jauh.. dan makin jauh.. dan terus lah jauh..

tapi rasa itu dekat..
tapi rasa itu rapat..
tapi rasa itu tetap sarat..

Tapi saya ingat Allah ada dengan saya.. Dia kurniakan darah daging yang utuh tersenyum di saat tangis saya..
saya ingat Allah sentiasa ada dengan saya.. Dia hulurkan ceria pada wajah saya lalu saya ceriakan orang di sekeliling saya..
saya ingat Allah ada dengan saya.. Dia salurkan hikmahnya melalui rakan-rakan yang sentiasa wujud dalam hidup saya..
saya ingat Allah sentiasa ada untuk saya.. Kerana Tangis Saya.. Saya Sebut Namanya.. Di Saat Latah Saya.. Saya Sebut Namanya.. Di Saat Saya Perlukan Kekuatan Saya Sebut Namanya Berulangkali..

Tah ta ambrika, Ya Allah.. HambaMu ini terima ujianMu.. Alhamdulillah.. CintaMU Berlabuh Padaku Dengan Peringatan Ini..

Diuji hati milik Maha Pengasih.. Supaya hati segar merah menyala hanya cinta padaNya..
Diuji hati milik Maha Penyayang.. Supaya hati terus menerima cahaya imannya..
Diuji hati milik Maha Pencipta.. Supaya hamba yang lemah sentiasa membataskan diri dengan Zina Hati yang dihasut syaitan dan hawa nafsu..

18-10-10.. jatuh.. dan Allah tarik hati ini.. dan Alhamdulillah.. perlahan-lahan Dia dekat.. kocakan jiwa makin reda dan ketawa mengisi legar jiwa..

Cahaya Hidupku.. Teguhlah engkau berdiri.. Kembali pada dirimu yang dulu..
Cahaya Hidupku.. Engkau mampu harungi dan mengutip setiap titis gugur tangisan menjadi tonggak kekuatanmu..
Cahaya Hidupku.. Engkau pasti boleh terus berjuang dalam dunia sementara ini dan terus menjadi hebat di singgahsana duniawi..
Cahaya Hidupku.. Ingatlah.. Renunglah.. Tetapkan lah hatimu dan teguh lah engkau dengan cita-citamu.. tetaplah dengan tekadmu.. tetaplah dengan matlamatmu..
Sesungguhnya Janji Allah.. Kun Fa Ya Kun.. Terus Berdoa Dan Yakin Untuk Mencari Diri, Mencari Hati, Mencari DIA..

Allahhuakbar!!

Monday, October 18, 2010

Kenali Hati.. Kenali Diri..

Bicara Diri dan Hati..

Diri : ' Cik Hati.. hati-hati.. kau rapuh.. kau pasti tak mampu laluinya..'
Hati : ' Cik Diri.. Jangan risau.. aku dah biasa.. mesti aku mampu berdepan dengan kekecewaan.. aku mampu lalui kesedihan.. Cik Diri.. Jaga diri tu baik-baik.. kadang-kadang kau kena bantu aku untuk kuat.. jangan rosakkan diri..'
Diri : ' Cik Hati.. aku tau.. aku jaga diri aku.. sebab tu aku selalu bisik pada kau.. kau jangan cepat cair ye Cik Hati.. kena kuat.. kau pun tau.. hati tu bukan milik kau tau tak Cik Hati.. jadi.. jangan serah sebarangan..'
Hati : ' Cik Diri.. yer.. yer.. yer.. aku tau.. aku tau lah.. '


Hati tu degil.. kadangkala tidak peduli realiti.. tapi hati ini semakin kuat.. walau hanya 1 %.. alhamdulillah..

Sunday, October 17, 2010

Alhamdulillah...

Alhamdulillah.. banyak perkara saya capai dalam kebelakangan ni.. pertama, emosi saya makin stabil.. matang hati menerusi peringatan diri.. kedua, saya makin ceria.. ketiga, saya lebih kenal diri saya.. dan keempat.. saya telah menjadi graduan universiti.. ALHAMDULILLAH..=)







Sunday, October 10, 2010

10-10-10...

10-10-10.. orang mencipta memori indah pada tarikh ini.. supaya tarikh ini tidak dapat dilupakan.. tapi saya?.. tarikh ini saya isi dengan satu kesayuan.. tarikh ini saya isi dengan satu kehilangan.. tarikh ini saya isi dengan satu kesakitan..

sukar melepaskannya.. apatahlagi dia sudah mula tersimpul rapi.. dan hanya saya mengikatnya mati walaupun dia masih megah berdiri dengan sendiri.. jadi.. saya menarik diri.. hurm..

hampir jam 1 pagi bertarikh 10-10-10.. kata-kata saya kukuh dengan tekad mahu pergi jauh darinya.. dan pedih itu dan luluh itu saya rasa jauh di dasar hati.. dan hanya saya yang merasakan tetapi bukan dia.. dia tak kisah perginya saya jauh darinya..

Selamat Tinggal Pujaan Hati.. Selamat Tinggal Penawar Duka.. Tiadalah Di Sini Seorang Pengganti.. Yang Mampu Merawat Segenap Luka..

Saturday, October 9, 2010

Honesty Is The Best Policy..

Kadang-kadang jujur itu salah.. Dan selalunya disogokkan bahawa jujur itu adalah terbaik.. sy sukar nak berpura-pura.. sukar nak bermain dengan belit kata-kata..hurm.. tapi jujur tentang hati patut disembunyi..suka duka.. tapi itulah asam garam manusia.. benci katanya rindu.. suka namun ego.. sedih gantinya ketawa.. hipokrit kah?

sukar menjawab persoalan ni.. kalau sy sedih.. takkan mahu sentiasa menangis.. kalau gembira takkan pula ketawa terbahak-bahak.. tapi jika hati terluka.. senyum perlu sentiasa ada untuk ubati jiwa.. tapi.. hati merintih siapa yang tau..

tadi masa balik ipoh..dengar radio..ulangan kuliah zohor.. La Tahzan.. tidak salah untuk bersedih.. asalkan tidak berlebih-lebih.. jatuhkan sedihmu pada dosa-dosa lalu dan bersedihla kerana itu.. -sedihlah kerana jarakmu yang jauh dari Tuhan.. hurm.. itu antara isi-isinya.. sy usaha ke arah itu.. sekian lama sedih saya jatuh pada manusia.. sedih saya jatuh pada dunia... dan jarang pula sy sedih adalah sujud padanya.. insyaAllah.. Allah akan perkuatkan hatiku.. Allah uji tepat pada godaan hati.. kerana itu mampu mematangkan hati saya.. insyaAllah..

There was an error in this gadget