Monday, October 18, 2010

Kenali Hati.. Kenali Diri..

Bicara Diri dan Hati..

Diri : ' Cik Hati.. hati-hati.. kau rapuh.. kau pasti tak mampu laluinya..'
Hati : ' Cik Diri.. Jangan risau.. aku dah biasa.. mesti aku mampu berdepan dengan kekecewaan.. aku mampu lalui kesedihan.. Cik Diri.. Jaga diri tu baik-baik.. kadang-kadang kau kena bantu aku untuk kuat.. jangan rosakkan diri..'
Diri : ' Cik Hati.. aku tau.. aku jaga diri aku.. sebab tu aku selalu bisik pada kau.. kau jangan cepat cair ye Cik Hati.. kena kuat.. kau pun tau.. hati tu bukan milik kau tau tak Cik Hati.. jadi.. jangan serah sebarangan..'
Hati : ' Cik Diri.. yer.. yer.. yer.. aku tau.. aku tau lah.. '


Hati tu degil.. kadangkala tidak peduli realiti.. tapi hati ini semakin kuat.. walau hanya 1 %.. alhamdulillah..

0 Comments:

Post a Comment