Wednesday, October 20, 2010

Allah Ada..=)

Dalam kehidupan itu kamu diuji.

ayat ni saya ambil dari blog entah siapa entah.. yer..betullah.. tidak kira ujian ape.. mungkin ujian bulanan macam zaman sekolah.. ujian mid term masa kat U.. mungkin juga ujian sakit, ujian kehilangan.. dan mungkin juga ujian hati.. dan semuanya pasti akan sukar terlerai bila ujian itu adalah ujian hati..

pergi jauh.. saya tak suka diri saya yang kini..
pergi jauh.. saya tak jadi diri saya yang sebenar..
pergi jauh.. saya mahu ceria seperti diri saya yang sepatutnya..
pergi jauh.. yer pergi jauh.. jauh.. dan jauh.. dan makin jauh.. dan terus lah jauh..

tapi rasa itu dekat..
tapi rasa itu rapat..
tapi rasa itu tetap sarat..

Tapi saya ingat Allah ada dengan saya.. Dia kurniakan darah daging yang utuh tersenyum di saat tangis saya..
saya ingat Allah sentiasa ada dengan saya.. Dia hulurkan ceria pada wajah saya lalu saya ceriakan orang di sekeliling saya..
saya ingat Allah ada dengan saya.. Dia salurkan hikmahnya melalui rakan-rakan yang sentiasa wujud dalam hidup saya..
saya ingat Allah sentiasa ada untuk saya.. Kerana Tangis Saya.. Saya Sebut Namanya.. Di Saat Latah Saya.. Saya Sebut Namanya.. Di Saat Saya Perlukan Kekuatan Saya Sebut Namanya Berulangkali..

Tah ta ambrika, Ya Allah.. HambaMu ini terima ujianMu.. Alhamdulillah.. CintaMU Berlabuh Padaku Dengan Peringatan Ini..

Diuji hati milik Maha Pengasih.. Supaya hati segar merah menyala hanya cinta padaNya..
Diuji hati milik Maha Penyayang.. Supaya hati terus menerima cahaya imannya..
Diuji hati milik Maha Pencipta.. Supaya hamba yang lemah sentiasa membataskan diri dengan Zina Hati yang dihasut syaitan dan hawa nafsu..

18-10-10.. jatuh.. dan Allah tarik hati ini.. dan Alhamdulillah.. perlahan-lahan Dia dekat.. kocakan jiwa makin reda dan ketawa mengisi legar jiwa..

Cahaya Hidupku.. Teguhlah engkau berdiri.. Kembali pada dirimu yang dulu..
Cahaya Hidupku.. Engkau mampu harungi dan mengutip setiap titis gugur tangisan menjadi tonggak kekuatanmu..
Cahaya Hidupku.. Engkau pasti boleh terus berjuang dalam dunia sementara ini dan terus menjadi hebat di singgahsana duniawi..
Cahaya Hidupku.. Ingatlah.. Renunglah.. Tetapkan lah hatimu dan teguh lah engkau dengan cita-citamu.. tetaplah dengan tekadmu.. tetaplah dengan matlamatmu..
Sesungguhnya Janji Allah.. Kun Fa Ya Kun.. Terus Berdoa Dan Yakin Untuk Mencari Diri, Mencari Hati, Mencari DIA..

Allahhuakbar!!

0 Comments:

Post a Comment