Monday, December 6, 2010

Alhamdulillah..

As Salam.. Alhamdulillah.. masih bernafas dan dikurniakan nikmat kehidupan untuk memperbaiki diri yang banyak lalai dan terpesong..


terlalu cetek ilmuku.. terlalu banyak yang tidak diketahui olehku.. masih banyak persoalan yang masih tidak mampu dirungkai.. namun, sentiasa aku memanjatkan syukur kepada Pencipta Yang Maha Esa kerana Dia sentiasa ada di sisi walaupun aku lalai dalam tanggungjawabku.. terlalu banyak dipendam dan menjadi rahsia diri.. sehingga jijik melihat keruntuhan imanku sendiri.. kadangkala kulalai, kadangkala kulupa asal usul kejadianku sehingga aku menjadi hamba yang tidak mensyukuri nikmatMU..

kini.. selangkah lagi lembaran tahun terselak.. muhasabah diri yang tidak pernah ada hujungnya.. sesal rasa di jiwa.. di saatku mengejar cintaMU.. aku berpaling dan terlalai dengan insan bergelar lelaki.. hampir kuserahkan hatiku padanya sehingga aku merasakan itu ujian hati yang Engkau tuliskan untukku.. aku rasa diuji namun aku lupa bahawa peristiwa itu adalah peringatan untuk aku lebih dekat denganMU.. Alhamdulillah.. aku yakin padaMU..hikmahMU..




0 Comments:

Post a Comment