Sunday, November 7, 2010

Jauhkanlah Dia Dariku..


Tanggal 051110.. hp saya telah dicurik orang.. waktu dinihari.. dia telah mengambilnya dari tingkap bilik saya.. sedih.. kerana saya baru je guna hp tu.. baru beberapa bulan.. itulah hp pertama yang saya beli baru.. dan sy sgt sygkan hp tu.. kehilangan barang dunia.. kemudian, silih berganti.. berganti dengan yang baru.. yang patah tumbuh, hilang berganti..

alangkah indahnya jika hatiku juga mampu bertukar
ganti.. namun, hati bukan barang dagangan.. alangkah mudah jika sayang itu boleh ditarik ditolak.. supaya mampu rasa itu dicampak jauh dan tiada lagi rasa itu tersemat di hati..
alangkah senangnya langkah berlalu.. jika kaki ini mampu berlari, menjejak insan yang pasti adalah untukku..
namun, hati bukan harta sendiri.. ianya milik Allah SWT.. namun nafsu menguasai diri, lalu kasih tertumpah pada insan yang tidak sudi..
kembali jua pada Allah SWT..

detik rasa.. oktober ku tinggal jauh.. supaya november mampu terungkai kisah yang baru.. namun kisah 021010 kembali menerjah pabila coretan agak serupa tercatat di 021110.. sebulan membawa rasa yang berbeza.. jika sebulan sebelum itu rasa gembira, berdebar kuat dirasa namun sebulan selepasnya.. rasa debar itu makin kuat, dan rasa sayu menerjah di jiwa.. namun masih tetap sama membuat bibir tidak lekang dengan senyuman dan ukiran kenangan indah menjadi sandaran..

"aku mahu hidup dengan kisah lalu"...

kata-kata itu memerangkap diriku.. walaupun tiada lagi airmata berjujuran laju.. namun hati pedih tiada yang sudi ambil tahu.. aku mahu bawa diriku jauh.. tapi di mana.. kerana sentiasa ada namanya.. sentiasa ada bayangannya.. ujian hati sukar ditegah.. ujian hati sukar ditepis.. ujian hati amat sukar diubati.. hanya Allah tempat kembali.. kerana rasa itu Dia yang beri.. kerana hati itu milik Dia yang abadi.. doaku pada Allah.. jauhkanlah dia.. jauhkanlah rasa sayang yang tidak kutahu landasannya apa.. Ya ALLAH, jauhkanlah dia dari hatiku, dari hidupku, dari diriku.. bekukanlah hatiku ini untuknya dan bukakanlah hatiku hanya pada insan bergelar suamiku kelak.. amin..

0 Comments:

Post a Comment



There was an error in this gadget