Wednesday, November 17, 2010

Korbanku...

Salam Aidiladha.. Alhamdulillah.. masih bernafas, masih berdegup jantungku..


Hari ini hari raya korban.. apa yang anda korbankan?.. adakah bahagian lembu,kambing dan binatang sembelihan yang lainnya?.. tidak sempat saya nak fikirkan apa yang ada pada hari ini kecuali rendang, ketupat daun, ketupat palas, kari ayam dan kuah kacang.. tidak lupa juga mee goreng basah yang digoreng oleh saya sendiri.. (baru ini ku mengaku, aku tak lah tak pandai masak, cuma kurang praktis..)haha..

selain makan.. apa yang bermakna pada hari ini?.. korban masa dan korban kasih.. korban kerja dan korban hati.. terfikir sejenak.. benarkah itu yang dikorbankan?.. muhasabah.. jawapan biar tersimpan.. semalam-161110- berada di tanjong malim dan bergerak pulang ke Ipoh selepas maghrib.. sakit kepala menyerang.. 2 biji paracetamol dan sebiji ponstant tak mampu melegakan sakitku.. tertidur, lesu.. alhamdulillah.. bukan saya yang memandu.. sampai di Ipoh, rasa lebih lega.. dan alhamdulillah.. sakit kepalaku tak sakit lama.. alhamdulillah..

minggu ni minggu terakhir berada di ibu kandung suluh budiman sebagai r.a... malam ni akan bergerak pulang ke sana.. menghadapi 2 hari yang mendatang.. kerja perlu diselesaikan segera.. dan mahu merasakan kenangan bersama mereka.. sayu nak tinggalkan UPSI.. tempat ku bertatih 4 tahun yang lampau.. kini.. sudah mampu ku berdiri.. dan mahu belajar berjalan di dunia kerjaya yang realiti..

terlalu banyak perancangan.. dan terlalu banyak pengiraan.. hatiku milik Allah yang abadi.. yang terpinjam lebar hanya buat keluargaku kini.. hanya untuk sahabat-sahabatku kini.. dan buat bakal suamiku kelak.. pasti dan yakin.. jodohku ada di mana-mana.. pasti ada di dunia ini.. dan sangat pasti berada di akhirat kelak.. =)

p/s: tak sabarnyaaa.. moga dipermudahkan urusanku.. InsyaALLAH SWT..



0 Comments:

Post a Comment



There was an error in this gadget