Saturday, April 23, 2011

bisik hatiku.. =)

0231... hurm.. lamanya aku tak berjaga lewat malam.. teringat zaman belajar..dan zaman bekerja di upsi.. seringkali tidur lewat.. seringkali tak tidur.. haha.. bila ingat balik pasti terjah pula kenangan yang lain.. hurm.. nama pun kenangan.. pasti sukar dilupa.. moga jadi sempadan dan panduan padaku dan rakan-rakan.. don't stay up too late.. huhuu..


esok cuti.. setelah sekian lama tidak bercuti di penang.. minggu yang takde sekolah ari sabtu, aku balik ipoh.. dan esok merupakan hujung minggu yang aku tak pulang ke ipoh walaupun takde aktiviti di ipoh.. insyaALLAH.. next week i'll be at ipoh.. tapi bergerak malam.. sebab malam tu ada kelas bahasa Arab..

ooohhh.. lupa pulak.. aku tak mention ek kat sini?.. huhu.. aku ada byk aktiviti baru beberapa masa ni.. antara yang terpahat ialah temuduga SPP.. alhamdulillah..

" hayati, awak sgt positif.. sy harap awak takkan berhenti di sini sahaja.. sambung belajar.. jadi pakar dalam bidang awk dan sy doakan sy akan berjumpa dengan awak lagi.. dan sy yakin, kalau awk aktif dan komited.. awk boleh jadi salah seorang penggubal dasar bagi bimbingan dan kaunseling.. sy tagging nama awk.."

komen Dato' Haji Salleh.. penemuduga sy semasa SPP.. komen yang diberikan secara peribadi selepas sesi temuduga. bilik 4 dinding saksi ketika hanya berdua sahaja di situ.. ALLAH permudahkan pagiku itu.. alhamdulillah.. masa drive balik tu.. terbayang muka Dato'.. dan aku tersenyum.. kemudian.. seketika kemudian.. air mata bertakung.. teringat kat mak.. terngiang-ngiang ketawa mak.. teringat usikan mak.. aku boleh bayangkan kalau aku cerita hal ni pada mak.. hurm.. sayu je hatiku.. dan seperti biasa.. bagi nak elak rasa emosi negatif yang cuba mengusik hati.. aku perlu lakukan sesuatu.. huhu.. balik tu singgah pasar yang dah nak tutup sbb dah dekat kul 11 pagi.. beli brg2.. dan balik tu aku masak.. masak rendang ayam n sayur campur.. masak bubur kacang durian.. 2 masakan yang mak selalu masak dulu.. hurm.. terkenang masa raya.. hurm.. raya tahun ni macam mana agaknya.. hurmm.. sedih pulak rasanya.. insyaALLAH.. pasti semuanya ok.. yakin atie.. yakin!..

kemudian.. rabu n jumaat.. jam 8-10 malam.. aku ada kelas bahasa Arab.. jauh sikit dr BM.. tempat tu kt kepala batas.. malam2.. hurm.. insyaALLAH.. selamat.. kalau cepat dalam 40 minit kot?..huhu..

bila fikir2.. byk hikmahnya beli kereta kecik.. 1)jimat..2) boleh saving.. 3) ikut planning.. aku nak simpan duit untuk haji+umrah.. cuma ilmu masih sgt kurang.. kalau dpt simpan duit dengan gigih..leh gi dalam masa 3-5 tahun.. tapi bila difikirkan keperluan lain.. serta persediaan diri.. mungkin kena ambil masa maksimum iaitu 5-7 tahun dari sekarang.. mungkin juga kurang dari 10 tahun.. hurm.. insyaALLAH.. 4) nak further study.. tapi nak tunggu tetap dulu.. ikut prosedur sebenar.. dan kumpul pengalaman dan mampu menguasai rentak di sekolah.. belajar lebihnya untuk kepentingan peribadi.. maka pelajar jangan diabaikan.. 5) perkahwinan.. insyaALLAH..

ALLAH mendengar bisik hati.. insyaALLAH.. =)

0 Comments:

Post a Comment



There was an error in this gadget