Monday, April 11, 2011

Gigi, desa dan cinta..

Gigi... =D

Gigi dah hilang....
Gigiku.. dan si putih..


Iklan semata-mata... "Hormat Dengan Kasih Sayang"... =)

permulaan minggu yang menyeronokkan.. sebab semalam ada berita yang menggembirakan.. berita yang sama macam berita-berita kawan-kawan lain.. iaitu kisah 3 fasa.. fasa 1: Merisik.. fasa 2: Bertunang.. fasa 3: Akad Nikah + Walimatulurus.. dan pertengahan tahun ni.. ramai kawan-kawan akan melalui fasa tersebut.. dari utara.. hingga ke selatan.. pantai barat mahupun pantai timur.. maka.. Planner khas kenduri kendara perlu diwujudkan.. =D

dan cuti sekolah mei-jun 2011 pasti menyeronokkan.. sambil jalan.. sambil makan free.. huhu.. minggu pertama di pantai timur dan insyaALLAH akan berakhir di selatan.. cuma.. boleh tak kalau sy nak naik bas je?.. hehe.. perjalanan jauh.. kalau drive.. tak dapat menikmati pemandangan.. dah la perjalanan penuh hijau akan dilalui untuk sampai ke destinasi.. =) sukanyaaaaaaaaaaaaaaaa.... sgt tak sabar.. =)

suasana yang dinanti-nantikan adalah di kelantan dan johor.. dua kawasan yang sangat berbeza budaya.. mesti seronok sbb dua-duanya kat desa tercinta.. cewahh.. mcm lagu pulak.. suasana beraya kat kampung & kenduri kendara kat kampung adalah suasana yang aku suka sangat.. tapi.. nak buat macam mana.. kampung aku dah tak macam duk kat kampung.. semua mengejar kemodenan.. aku yang dikelilingi hutan batu pulak masih berjiwa anak desa.. merindui zaman kanak-kanak.. zaman main kat parit.. main kat tali air.. memancing guna buluh n tali tangsi.. gi bendang.. makan jambu air tepi bendang.. bila dah besar.. hanya pegi kebun yang kena naik keta or motor.. sungguh rindu.. dan kenangan tu aku nak pegang sampai bila-bila.. sebab semua tu kisah aku, kisah bersama arwah mak.. dan kisah keluarga kami.. hurmm... mungkin sbb jiwa aku masih penuh rasa mahu duduk kat kampung, jadi mesti aku mengagumi orang yang duduk kat kampung.. dan hati aku mudah tertarik dengan jejaka yang penuh jiwa kedesaan.. hahaa.. betullah.. bila difikir dan dikenang2.. boleh dikategorikan sebagai ciri idaman ke??.. hahaa.. kelakarnya ciri jejaka idaman aku kan kan.. buat insan2 yang duduk kat kampung.. janganlah anda lupakan kampung halaman.. di situlah tenang akan muncul saat hijau menjadi santapan mata.. =)

dah mula merapu di tengah hari.. hurm.. jiwa dah semakin ok dan mula memanjakan diri di sini.. mula menanam rasa suka dan selesa supaya hati mudah untuk jatuh cinta.. semoga cinta itu akan hadir untuk aku rasa bahagia di sini.. cinta boleh dipupuk.. insyaALLAH.. amin.

0 Comments:

Post a Comment



There was an error in this gadget