Tuesday, April 5, 2011

..

Di sini kucoret semua.. kutatang segala..


hari ni aku mc.. ape ntah yang sakit.. aku pun tak tau.. cuma kebelakangan ni mmg kepala aku selalu sgt sakit.. sakitnya bukan kepalang.. sakitnya berjam2.. berlarutan.. seingat aku.. sejak balik penang.. dalam minggu lepas lagi kepala aku asyik sakit.. bila pegi sekolah pun sakit jugak.. bila balik rumah bertambah sakit.. semalam paling kritikal.. panadol pun tak boleh bantu ilangkan sakit kepala aku.. yang jadi peneman aku adalah bantal.. sejak balik sekolah terbaring je.. pagi ni pergi hospital.. last2 doktor ckp aku demam.. ckp aku stress.. ckp aku tak cukup tido.. hurm.. demam tu mungkin sbb mata pun agak panas.. stress pun mungkin.. sbb mmg aku tgh stress.. tak cukup tido tu aku musykil sikit.. tapi xpelah.. dia bagi ubat punya banyak.. sampai ubat selesema pun dia bagi.. aku tak selesema..

memang aku lemah.. tak kuat.. kebelakangan ni immune badan aku lemah sangat.. cepat sangat rasa tak sedap badan.. cepat sangat rasa nak demam.. tapi hakikatnya tak la sakit pun.. aku tau kalau aku demam.. aku xkan boleh bangkit.. mcm masa aku kena jangkitan kuman dalam darah tahun lepas.. that's the worst.. before that.. bertahun sebelum tu chicken pox.. itu pun teruk jugak.. tapi demam selesema is not my thing.. sbb kalau kena mmg teruknya.. ini tak teruk pun.. aku still boleh drive gi hospital sorang2.. aku still boleh bercakap dengan orang.. aku still boleh bancuh air sendiri.. aku still boleh mengemas.. aku still boleh menaip.. dan aku still boleh drive entah ke mana hala tuju aku pon tak tau.. last2 pusing jumpa balik jalan balik rumah.. hurm..

cuma.. emosi aku sangat2 terganggu.. dengan persekitaran sekolah yang tak membantu aku.. suasana yang xmampu generate kesibukan untuk aku hilangkan perasaan negatif yang ada.. dengan ketua unit yang mengongkong aku.. sampai suruh aku ubah meja dan perabot yang ada dalam bilik aku ikut mcm yang dia nak.. sangat tak patut.. bilik aku.. suka hati aku lah!.. nak minta dia faham sikit jer.. aku ni tengah sedih.. sejak pas balik dr cuti sekolah.. dia tau mak aku baru je meninggal.. tapi bukannya ada rasa nak faham situasi aku.. menekan aku lagi adalah.. mentang2 aku tak sebangsa dengan dia.. tak seagama dengan dia.. nanti lah.. aku nak baca yaasin n ma'thurat pagi2 tu kuat2 tepi telinga dia.. biar dia panas badan.. sangat geram!.. tapi.. geram aku mcm ni jugak lah.. depan dia aku diam.. aku senyum.. aku ikutkan aje.. tapi dalam hati tak ikhlas.. hati kotor.. buat kerja pun separuh hati.. sebab aku tak seronok gi keja..

inilah waktunya aku rasa ujian terhebat.. saat aku kena tukar sekolah.. tukar ke sekolah yang tak menjana semangat aku.. saat aku sangat perlukan sokongan dan semangat mak.. saat itu ALLAH tarik dia dari aku.. dan saat aku terpaksa berpura-pura untuk kuat.. saat itu lah mira n angah bersandar pada aku untuk luahkan rindunya pada mak.. tapi.. aku?.. aku pun perlukan seseorang untuk luahkan perasaan aku.. dan bila berhadapan dengan orang.. aku cuba untuk kuat.. aku ketawa dengan diorang tapi hakikatnya.. dalam hati ku menangis sorang2.. dalam hati aku tersiat2.. semuanya aku ingat kat mak.. hari bancuh air dalam mug yang mak hadiahkan untuk aku masa aku baru2 dapat tau aku posting kat penang.. mak happy.. mak siap balut lagi untuk aku.. setiap hari mesti ada je benda yang buat aku ingat kat mak.. bila tengok ada makcik jalan depan aku.. mesti aku teringat kat mak.. mcm pagi tadi kat hospital.. masuk ke kawasan hospital.. aku jadi sedih sangat.. aku terbayang2 mak..

semalam aku nangis dari start balik sekolah.. sampai ke malam.. bila aku pejam mata. aku terbayang2 aku lap badan mak.. aku terbayang2 aku urut kaki mak.. aku terbayang masa doktor kerumun mak.. aku terbayang2 saat akhir mak kat sisi aku.. aku terbayang2 aku mandikan mak.. aku kapankan mak.. aku sedih sangat.. tapi aku tak tau nak cakap kat sape.. aku cuma boleh senyum masa orang cakap aku kena kuat.. tapi mcm mana???.. tolonglah bagitau aku mcm mana nak kuat????

semalam mira call lagi.. mira nangis.. aku cuma diam.. aku tak boleh nak nangis mcm dia.. dia ckp abah terbayang2 mak ada kat umah.. mira cerita macam2.. aku sedih.. aku pon rindu.. rindu sangat.. tapi.. ada tak yang faham?.. datanglah pada aku dan cakap yang kau faham perasaan aku.. datanglah kat aku.. pegang hati aku kuat2 supaya hati aku tak jatuh berkecai.. genggam kuat2 supaya aku dapat rasa kekuatan tu bersama dengan aku..

aku tak kuat.. aku lemah.. aku lemah sangat.....

0 Comments:

Post a Comment