Sunday, April 18, 2010

Antara Dua..

teringat tentang cita-cita.. hurm.. bila kita terlalu bercita-cita, mesti sentiasa timbul angan-angan dan harapan.. dulu masa sekolah saya ada cita-cita..kemudian timbul angan-angan.. sebab ape angan-angan tu ade yer..sbb saya suka tgk tv.. masa tu saya suka tgk ally mcbeal.. comedy drama yang banyak kaitan dengan dunia guaman. masa tu sy berkobar-kobar nak jadi peguam.. tp usaha tak setanding angan-angan maka hancurlah harapan.. drama series ally mcbeal pun tamat dan angan-angan terbang melayang.. saya masuk ke tingkatan 6 tapi bukan untuk further study ke universiti.. my goal is to finish STPM and work.. i tried so hard to get good result just to get position in some gov office.. but.. at the end.. here i am.. the final year uni student and doing an internship at my old school..

saya start betul-betul ada cita-cita dan mula enjoy study bila saya masuk campus life.. dan personaliti juang saya terbina di sini.. saya mula ada cita-cita dan mula kurangkan angan-angan.. saya takut sekiranya semangat juang saya ni hilang..

now..lets see.. apa yang antara dua.. sejak akhir-akhir ni saya sering utarakan soalan kat family saya.. what if..pas saya konvo, saya terus apply untuk sambung master.. angah ckp sukati n sokong.. mak n abah ckp ikut la.. n tanya mmg taknak keja dulu ke.. hurm.. saya cakap.. entahlah..

kebelakangan ni.. mak asyik tanya..agak2 nnt atie beli kereta ape.. saya tunjuk macam2..dan.. mak cakap " entah sempat entah tak mak naik keta ko.."

*sedih...

bukan senang saya nak build up semangat juang dalam cita-cita.. tapi.. bukan mudah kita nak ketepikan perihal orang tua kita.. dan akhirnya.. korbankan dulu cita-cita.. **

pejuang tu kadangkala rebah terkorban dalam mencapai kemenangan.. itu lebih mulia daripada menang tanpa berjuang..

0 Comments:

Post a Comment