Thursday, June 16, 2011

En. Zainudin bin Abu..


Kenalkan wahai dunia.. inilah abah saya..
hurm.. sedih pulak.. dulu kami selalu minta abah n mak bergambar sama2.. tapi selalunya abah tak suka tangkap gambar.. hurm.. kini mak dah tak ada.. haihh.. kenapalah rasa sedih je ni.. rindu agaknya.. hurm.. orang sibuk tentang father's day.. mak selalu bagi hadiah n ingatkan kami tentang father's day sbb kami selalu celebrate mother's day kat mak.. hurm.. aku tak ckp pun slmt hari bapa pada abah.. xbeli hadiah pun.. dulu mak yang selalu belikan hadiah.. baju father's day.. jam father's day.. mcm2.. tapi kini???... hurm.. entah.. sayu je pulak.. dulu aku selalu nampak abah kuat.. nampak abah sihat.. aku syukur sangat.. tapi bila mak dah tak ada.. aku tak tau kenapa aku nampak abah dah makin tua.. nampak abah selalu penat. abah selalu mengadu sakit kepala,demam.. aku tak pernah terfikir akan kehilangan mak dan abah.. tapi mak telahpun dijemput Ilahi.. tak mustahil abah akan menyusul cuma tidak aku tahu bila.. aku nak buat abah happy.. abah pernah ckp.. "entah sempat entah tidak abah nak tengok kamu ngan angah kawen.. tgk la mcm mak kamu, x sempat tgk mira kawen.. ".. sebak je suara abah masa tu.. aku tak pernah tengok abah selemah itu.. hurm.. sayapnya sudah jauh terbang.. aku harap aku dapat buat abah happy.. aku mungkin tak mampu buat semangatnya pulih seperti sediakala.. tapi aku harap aku mampu mengurangkan kesedihannya..

"Selamat Hari Bapa, abahku Encik Zainudin bin Abu.."

0 Comments:

Post a Comment