Monday, June 27, 2011

Jalan Menuju Bahagia...

sukarnya saat membendung rasa.. lemahnya aku.. ujian cinta kembali.. ujian bagi mengukuhkan tingkahku dalam membuktikan AKU CINTA PADAMU..

sungguh aku tak sabar melayari bahtera tanpa rasa ragu.. supaya tenang menjadi temanku.. tiada gundah saat terkenangkan dirinya.. bila ku fikir2.. ye, kerana aku telah membuat satu lencongan hati, maka resah menjadi belenggu jiwa.. semoga sabar menjadi sahabat karibku skrg.. sukar sungguh membendung rasa..

simpan buat selayaknya.. simpan sesungguhnya untuk dirinya.. simpan sesungguhnya rasa itu buat dirinya.. simpan sungguh sepenuhnya untuk suamiku tercinta..

aku sayang dia dan dia sayangkan aku.. pegang erat yakin itu, teguhkan dengan doa.. moga dipermudahkan jalan menuju bahagia itu.. insyaALLAH.. amin..

Jujurnya.. semakin hari semakin aku takut kehilangan.. semakin hari semakin aku resah menanti hadirnya seorang kekasih halal.. semakin hari semakin debar hatiku menunggu saat lafaz akad dan nikah itu darinya.. semakin hari semakin aku gelisah saat terkenangkan masa depanku dengannya.. semakin hari semakin kurasakan waktu seolah2 cemburu lalu kurasakan begitu lambat aku menjadi miliknya..

inilah resahku.. inilah gelisah cinta yang melanda jiwa seorang yang dilamun rasa cinta.. sukar mengungkap rasa sebenar.. dan lebih sukar membendung rasa yang menyelubungi segenap ruang hati.. Ya ALLAH.. bantu aku untuk kurangkan rasa cinta yang semakin membara pada seorang insan bergelar manusia..

Wahai CINTA HATIKU.. pelihara hatiku.. teguhkan iman dan cintaku padaMU.. jangan palingkan hatiku dari setia padaMU.. khilafku terlalu banyak.. dan lalaiku terlalu hebat.. peliharalah hatiku dan hatinya.. dekatkanlah hati kami, satukan hati dan jasad kami saat janji termeterai menghalalkan rasa cinta ini.. permudahkanlah perjalanan jodoh kami.. amin.

0 Comments:

Post a Comment