Sunday, June 19, 2011

memoriku..

Berkongsi apa sahaja... seronok ye kalau kita boleh berkongsi apa sahaja.. tiada rahsia.. kisah aku adalah kisah kita bersama.. namun kisah aku tidak sehebat kisahmu.. mungkin bezanya.. kisah aku penuh rasa cinta dan sayu..


2 3 hari ni aku diragut rasa sayu.. terlalu mudah menitiskan air mata.. namun kutahan jua.. lemahku di situ.. lemahku pada sedih hati yang merantai diri.. dan siang td.. aku jumpa dengan kawan lama.. tidaklah rapat tapi masa nak balik.. dia tanya ttg mak.. mak meninggal sakit apa?.. hurm.. aku tak tau nak jawab apa.. akhirnya aku cite secara ringkas.. "stroke masa tidur".. dan aku tetiba rasa mcm sedih sangat.. tapi aku senyum.. aku tau aku hidup dalam penafian.. aku masih tak berdepan dengan kenyataan.. aku tau mak dah tak ada.. tapi aku masih tak mampu mengimbau kenangan bersamanya.. aku takut.. dan akhirnya aku kalah.. aku menangis jugak.. di sejadah merah itu aku titiskan air mataku.. tidak banyak.. aku masih bertahan.. aku perlu bertahan dan kuat..

namun.. tidak aku kongsikan dengan sesiapa saja.. pasti tiada siapa yang rela meminjamkan telinganya untuk mendengar segala rintihan, esak tangis dan sedu sedan aku.. semua orang ada kehidupan sendiri.. ada urusan masing-masing.. dan aku masih begini.. termenung.. sayu dan cuba berlagak tiada apa yang berlaku.. yer.. itulah penafian yang aku cuba war-warkan pada dunia..

hurm.. semoga aku menjadi lebih kuat.. tabah.. dan mampu mengenang segala memori bersamanya.. insyaALLAH.. kisah ini takkan berhenti di sini.. kerana dialah Bondaku yang paling aku cinta.. dan sayu masih merantai jiwa tatkala ku pejam mata dan mengingatinya..

0 Comments:

Post a Comment