Friday, July 1, 2011

Jauh Hati...

Meluahkan di dada diari ini.. teman akrab dan setia untuk ku coret segalanya.

tema beberapa hari ini... jauh hati/terasa hati/sentap/terkilan...... hurm.. dengan siapa? dengan manusia-manusia.. beberapa orang manusia yang kononnya bergelar teman, kononnya seorang kawan...... dan kisah yang sama berulang lagi.. hurm.. mungkin sudah tidak penting lagi.. kerana dia punya kawan yang lebih ramai.. apalah sangat diriku?.. saat perlunya telinga untuk bercerita.. datanglah.. namun.. saat punya rakan berketawa dan berbahagia.. pergilah.. aku juga teringin menjadi orang yang tak kisah.. supaya memelihara hati supaya tidak mudah terusik rasa.. namun inilah jua ujiannya.. untuk aku lebih mengenal diri.. ikhlas atau tidak aku menjalinkan persahabatan itu.. kadangkala lelah.. bila berulang kali terjadi.. sehingga ingin aku buang dia jauh dan aku pergi tidak menoleh lagi.. tapi aku jua begini.. berpura-pura.. dan akhirnya aku lah manusia yang tidak kenal erti ikhlas dalam diri ini.. hipokrit! haihhhhh... =(

apakah kisahnya? ada lah beberapa kisah.. yang aku rangkumkan sebagai tindakan yang sedikit mengguris.. temankah?.. kawankah begitu?.. komunikasi itu penting.. aku masih berusaha memperbaiki komunikasi agar tidak melukakan.. jika aku merasakan aku sudah melukakan.. aku akan minta maaf.. dan sekiranya aku tidak sedar.. tegurlah, dan aku pasti akan minta maaf.. namun kadangkala manusia itu lalai lalu secara tidak langsung hati2 halus seperti aku ni mudah benar terasa.. namun aku masih melayannya dengan baik.. tidak mahu bersengketa.. mungkin ini hanya ujian hati dalam melihat keikhlasan aku dalam menjalinkan persahabatan.. seiring doaku..

'Ya ALLAH..dekatkanlah hatiku dengan hati-hati orang disekelilingku.. jauhkanlah persengketaan antara kami..amin."

0 Comments:

Post a Comment