Monday, January 3, 2011

Hatiku Sayang Bersulam Mesra..

Hari pertama di HSBM.. Mulakan hari untuk bekerja di bawah paras tekanan.. =)


02-01-11.. eventhough yesterday is Sunday and i should be resting at home but by 8.00 am i was at school to attend a taklimat.. i was there just to see how's the event was going but accidentally.. i being a MC for the event.. with no preparation and a new teacher.. i should stay back but i just said 'okay'.. alhamdulillah.. everything went smoothly.. and positive responses from few teachers at the event.. alhamdulillah.. =)

And today -03-01-11... i started the day with full of excitement for being at school..

* Selamat Pagi Cikgu..
* Assalamualaikum Cikgu..
* Good Morning Teacher..
* Selamat Tengah hari Cikgu..
* Selamat Petang Cikgu..

=).. saya dapat rasakan kegembiraan di saat ucapan selamat itu diucapkan.. alhamdulillah.. saya dapat jumpa perkara yang menggembirakan saya.. walaupun saya terpaksa berlakon sedikit dan mengurangkan senyuman gembira saya.. tapi saya mula jatuh cinta.. Namun, rasa itu yang perlu disimpan hanya dalam hati.. tidak perlu ditunjukkan untuk semua tahu terutama para pelajar.. biarlah rasa gembira menjadi seorang guru itu tersimpan di hati dan terpancar dengan kelakuanku.. semoga ikhlas sentiasa menjadi teman sepanjang saya bergelar seorang guru.. insyaALLAH.. =)

0 Comments:

Post a Comment