Friday, March 18, 2011

Pinjamkan telinga dan hatimu buatku..

Segalanya adalah pinjaman.. itu prinsip yang perlu aku pegang.. segalanya pinjaman.. tiada yang kekal di dunia ini..


namun buat saat ini.. hati kerap berbisik nada rindu pada dia.. ingin ku ceritakan segala yang berlaku dalam hariku.. monolog hebat berlaku dalam diri..

dan ingin kuluah segalanya tentang dia.. bukti betapa rindu, kasih dan cintanya aku pada dia..

pinjamkan seketika telinga dan hatimu untukku.. ingin kukhabarkan segala cerita tentang jiwa yang bersatu antara kami.. namun siapa?..

ku pilih dan kutitip beberapa insan yang penting dalam hidupku.. dan tiada seorang pun yang kupilih menjadi pendengar rintihan dan melodi rinduku pada dia..

ku titip lagi dan ku jejaki lagi.. insan lain yang mungkin mampu menjadi pendengar setia setiap butiran kata-kataku.. dan pastinya kisahnya tentang dia.. namun.. sukar.. bukan semua mampu ku singkap topeng diri.. cuma.. tanyakanlah padaku tentang dia.. tanyakan jua diriku dan hatiku.. akan ku hamburkan keindahan memori bersama dia.. sehingga tidak pernah hujungnya..

pinjamkan seketika telingamu.. dan pinjamkan jua hatimu padaku.. dan tiupkan semangat penuh kasih dan ikhlas padaku.. namun.. siapakah?.. siapakah gerangan insan yang dipilih ALLAH untuk menjadi telingaku buat tika ini?..

dan ku titip lagi.. dan ku nanti insan yang mengaku sahabatku.. namun hampa mengejarku.. tiada deringan telefon.. usah kau risau menggangguku wahai sahabat.. kerana gangguan itu sungguh aku perlukan.. namun.. persahabatan itu bukan mengikut kehendak aku namun pasti mengikut kehendak Yang Maha Pengasih.. dan tidak seharusnya balasan yang ingin aku harapkan..

ucapan terima kasih buat kamu-kamu yang mengirimkan salam takziah..

ucapan ribuan terima kasih buat kamu-kamu yang menyedekahkan pahala bacaan al-fatihah, yaasin, ayat suci al-Quran dan zikrullah buat bonda ku yang tercinta..

ucapan jutaan terima kasih dan penuh penghargaan buat kamu-kamu yang menelefon bagi mengetahui keadaan golakan emosiku.. yang bertanya sejenak tentang kondisi diri..

alhamdulillah.. aku tau.. kasih sayang itu sentiasa ada untukku.. dan alhamdulillah.. kasih itu yang menghubungkan hatiku dan hatimu..

wahai semua yang mengambil berat tentangku.. Terima Kasih..

0 Comments:

Post a Comment



There was an error in this gadget