Saturday, March 12, 2011

Senyum Itu Pengubat Hati.. =)

Alhamdulillah.. kembali ke habitat.. =)

bergolak.. mencari tenang dalam hujan yang membasahi bumi.. mengaburi perjalanan.. menggigit temulang.. lalu berhenti sejenak dan berfikir.. apa? benarkah? bagaimana?.. mengerling sebentar.. tarik nafas lalu terus melangkah perlahan namun terus melangkah gagah.. senyum silih bermuram dan akhirnya senyum kembali..

terbit rasa sedikit riak.. dan senyum.. nauzubillah.. astaghfirullahal'azim.. perjalanan memuhasabah diri.. dan akhirnya.. senyum kembali.. diberi kesempatan untuk disedarkan.. lalu menyedarkan diri sendiri.. alhamdulillah..

kadangkala perlu ditanya pada diri.. apa emosi yang patut kita pamerkan?.. lalu bertanya pada teman.. emosi apa yang harus dirasakan saat ini..

"gembira mahupun sedih, kita yang memilihnya.." (terima kasih teman.. =))

kadangkala sedar mahupun tidak.. kita memilih untuk melindungi hati seseorang sehingga hati yang lain terluka.. menjaga hati bukan hanya pada kata-kata namun juga pada tindakan.. peristiwa dan situasi hanya landasan untuk menzahirkan apa yang terbit dalam hati.. dan kita yang memilih kaedah untuk melafazkan tutur dan hayunan langkah kita.. DAN hanya pada ALLAH kita berserah dan memohon petunjuk kerana yang baik itu datang dariNYA dan yang buruk itu datang dari khilaf kita dengan izin dariNYA jua.. wallahualam.. =)

0 Comments:

Post a Comment



There was an error in this gadget