Tuesday, March 22, 2011

RINDU...

Hari-hariku bertemankan rindu padanya..

kalau dulu.. mesti ada sms ataupun telefon darinya.. dan telefon aku yang jarang berbunyi ni mesti dia yang sms atau call.. tapi sekarang takda dah.. dia dah pergi.. jauh.. jauh sangat sampai dah tak dapat aku peluk cium lagi.. tapi talian kami masih ada.. pasti dalam doaku.. pasti dalam bacaan ayat suci Pencinta Maha Kekal..

bukan bermaksud aku tak terima hakikat bahawa dia telah diminta kembali ke asalnya tapi rasa sedih dalam hatini masih tak dapat aku hapuskan.. kenangannya terlalu banyak..

paling menyayat hati.. saat abah meluahkan kesedihannya.. masa tu paling aku lemah.. sedih yang teramat.. tak berhenti air mata aku.. tapi siapa yang tahu.. saat aku bergurau.. berjenaka dan ketawa.. hati aku penuh dengan tangisan.. siapa yang tahu.. saat aku pura-pura untuk tabah.. aku longlai di jiwa sanubari.. dan hanya insan terpilih yang mampu aku laungkan kesedihan aku tapi.. masih terbuku jua dalam hati.. dan tatkala aku layangkan takbir.. jiwaku makin tenang.. aku terima pemergian dia.. tapi.. bukan mudah untuk aku ilangkan rasa sedihku.. pasti tidak pernah berhenti aku mengingatimu dalam doa dan tangisku..

Ya ALLAH.. aku mohon dikuatkan hatiku yang lemah.. aku mohon ketenanganmu di sana.. amin.

p/s: mak.. atie rindu sangat.. =(

0 Comments:

Post a Comment