Wednesday, March 30, 2011

Rindu Pada DIA,Dia dan dia..

Semalam sayu.. saat mengalunkan ayat suciMU.. berguguran titisan halus.. dan aku RINDU.. rindu pada 'dia-dia' yang sentiasa menyentuh sanubariku.. rindu terhebat buat bonda tercinta.. rindu selingan buat insan yang pernah bertakhta.. rindu buat sahabat-sahabat yang kadangkala mencuit derita halus dalam jiwa..


tema rindu bergabung.. rindu teragung buat CINTA HATIKU.. pagi hariku penuh dengan kesesakan.. kadangkala penuh dengan kekabutan.. hingga terkurang alunan indah memujiNYA.. makin teruk dah ni.. kena tambah lagi..

kalau badan kurang air.. kita dapat rasa kesan lemah pada badan.. kita dapat rasa panas di kepala.. namun jika santapan rohani itu berkurangan.. pasti dalam hati penuh gundah.. dan takut menyerang.. itu yang aku rasakan.. semakin kurang semuanya.. hingga sedih amat mudah menerpa.. hingga rindu pada yang tidak patut itu menyerang..

Perlu jua terkadang ku fikirkan.. jauh sendiri lalu menyepi.. biar tidak ada seorang pun sedari.. aku sedang mengubati hati.. benar kata seorang sahabat.. kita yang memilih untuk bersedih mahupun gembira.. namun jalan yang dipilih perlukan tekad dan usaha..

semalam hari penuh kesayuan.. sehingga mencari tenang bersama DIA.. tertidur bersama sisa-sisa genangan yang mengalir saat rindu hebat melanda.. sungguh.. aku rindu menjadi diriku yang dulu.. saat mula2 cintaku berlabuh untukNYA.. segalanya untukNYA.. sisa genangan bercampur dengan rindu pada bonda tercinta.. rindu.. namun kuat harus kuiring dalam hati.. lemah bukan untukku.. semua ini adalah ujian tanda kasihNYA padaku..

Luahan rasa penutur bicara.. semoga bebaslah aku dari sangkar nestapa.. jauh meniti segenap kenangan berusia.. semoga terus kuat di hati dan jiwa.. =)

0 Comments:

Post a Comment



There was an error in this gadget