Tuesday, August 23, 2011

Labu part II...

Alhamdulillah.... =)


sambungan kisah labu... bila labu menjadi pengat n masak lemak... huhu...

semalam balik sekolah, aku terus ke carrefour.. betul ke ejaan aku ni???.. pedulikann.. huhu.. mula2 nak ke tesco, tapi tetiba rasa malas nak gi tesco dekat ngan skolah tu sbb jumaat lepas dah gi.. (mmg muka tesco aku ni..hehe)..

dijadikan kisah, aku terlepas simpang nak masuk carrefour tu.. aku ikut simpang lagik satu yang aku sendiri xtau ke mana arah tuju.. aku ikut je intuisi (cewah..)... dan aku pun sampai.. aku jalan2.. ingat dalam kepala apa yang nak dibeli.. tetapi.. tanpa disangka2 ada org tahan aku.. promoter ambi pur car.. adehhh.. mcm tau2 je aku mmg plan nk beli refill pewangi keta tu.. dh abis.. dah dia ckp2.. aku pun bau la kann.. then rasa wangi je.. aku pun beli.. masa beli tu teringat kat sorang tu.. hehe.. nnt i beli satu utk u okay?.. =)

hurm.. pencarian bahan2 masak bermula.. semuanya dpt kecuali sagu n daun pandan.. mmg susah betul nak cari daun pandan kat tengah kota ni.. huhu.. mmg sungguh susah.. mcm hari tu masa masak bubur kacang, x letak daun pandan pun.. jd kurang la wangi.. smlm pun xletak tp sedap je lah.. haha..

apa yang dirancang semalam dpt dilaksanakan.. kwn umah masak 2 lauk.. aku masak 3 masakan.. akak yang dtg buka tu bawak yong tau fu n air amra (my feveret).. nyum2... alhamdulillah.. mmg semalam naik ntah berapa kilo pun xtau.. fuhhh... menakutkan.. skrg dah la membulat dengan pesatnya.. ni tambah lagik la nampaknyaa...

jadi juadah berbuka smlm mmg terbaiklah.. (terbaik sbb bukan senang aku nak masak kat penang ni.. mmg jarang2 sgt.. hhuuhuuu.. )

hari ni aku akan menternak dan membulat lagik sbb dah buat appointment dengan seseorang.. nak berbuka dengan dia.. harap2 hanya kami berdua.. berdua lebih baik.. leh spend time together-gether.. huhuu.. =)

0 Comments:

Post a Comment