Thursday, June 3, 2010

Salah Ke Saya Single??!!~

saya bangga saya cakap saya single.. u want to know why??

1- lelaki baik sukar dicari
2- pengalaman lepas sangat terkesan
3- saya sendiri tak mampu lagi urus diri+emosi.. How to manage others?
4- saya sedang mencari cinta dalam diri saya yang boleh saya beri kepada orang lain..
5- i'm not a multitasker..so i have to focus first on MYSELF!
6- saya sukar nak layan karenah orang bila saya hanyut dengan kerja
7- hp bukan sesuatu yang sangat penting buat saya..-acceptable?-
8- i want more than love in my life..
9- saya banyak kekurangan yang perlu diperbaiki sebelum menerima kelemahan orang lain
10- jodoh tu kerja Allah.. kalau ade pasti diberi petunjuk.. InsyaAllah.

10 tu cukup tak?.. actually..i'm not really ready for love.. i knew love since i'm in sekolah menengah.. there's so much love experiences that i had until i really dont know how the first love feels like.. so.. maybe i should take some time and try to memorize the first love feeling back..

tipu lah kalau kata saya taknak bercinta.. i really like too and i'm a good lover you know.. but i'm not very lucky in love.. seingat saya.. ade 3 orang ex bf saya dah pun kawen ngan orang lain..kalau cerita kisah cinta saya..konfem xpercaya. seorang tu bertunang masa bercinta ngan saya, sorang pulak kembali kepada saya masa dia sudah jadi tunangan orang tetapi terus lost contact pas kawen and he msged me last month.. dan exbf/suami orang yang terakhir pulak telah kawen dalam tahun ni jugak.. ceritanya agak complicated.. jadi secara ringkasnya.. guys always cheated on me.. ohh.. sunguh menyedihkan..

tu baru cite ttg yang kawen..belum lagik cite yg lain pulak.. ade orang kata love is based on trust..but in my experience, love is based on trust BUT if you give too much trust then u will have a halo effect.. you want to know what halo effect means?..

Halo Effect: You will be influnced by a good feeling or positive perceptions eventhough he did something unacceptable..when you got this halo effect then u'll always have a good perceptions.. semuanya kabur dan dikaburi..

p/s: itu saya dah rasa dah.. harapnya tak berulang lagi.. :)

Nota Kaki Hina: L.O.V.E..

0 Comments:

Post a Comment