Wednesday, June 16, 2010

Teguhkan Emosi..

saya dah tak mampu lagi berada di sini.. mungkin jalan terbaik adalah keluar..mungkin baik untuk semua. lebih2 lagi buat diri dan emosi..

orang merantau jauh membawa diri.. mencari sesuatu yang mampu tenangkan hati..

saya tau satu tentang diri saya.. sibukkan diri dengan kognitif supaya kawalan emosi dapat dicapai.. latihan peribadi untuk menghadapi hidup penuh gangguan emosi yang datang dari pelbagai punca..kekuatan mental dan proses kognitif yang rasional mampu menstabilkan emosi..

saya nak cabar diri saya..supaya tak lemah dek dugaan emosi.. cukup sudah emosi penat menghadapi pelbagai situasi.. kepura-puraan yang pelbagai cara untuk terus hidup di layar dunia.. mungkin tampak hipokrit tapi itulah permainan dunia dewasa.. hipokrit dari aspek topeng personaliti untuk terus pandai membawa diri.. variasi topeng dalam koleksi, supaya dapat pertahankan penghargaan diri.. terus membina keyakinan diri.. supaya meningkat kecemerlangan diri..

saya kenal emosi saya sekarang.. dan ia pasti bukan yang indah.. ianya sakit tapi Allah lebih tahu kenapa diberi dugaan ini sejak sekian lamanya.. saya redha tapi emosi itu pandai mencari jalan untuk terus mengusik hati.. sehingga meraung di sanubari..

saya bisik pada diri.. kekuatan itu datang dari dalam diri..bukan atas dorongan sesiapa.. dan orang yang kuat itulah yang mampu menggesa diri supaya terus melangkah mencapai maksima potensi diri..

p/s: this is all about me..my emotions,my thoughts..

Nota Kaki Hina: Push Your Limit Of Success..


0 Comments:

Post a Comment