Thursday, August 26, 2010

Alhamdulillah..

hari ni tak bermaya.. mcm takde semangat sangat pulak nak buat kerja.. lemah..mungkin faktor cuaca..panas sangat hari ni.. air dalam badan mula tersejat.. walaupun duduk dalam aircond tapi masih jugak rasa tak selesa.. hurm.. petang ni saya nak balik ke Ipoh.. tempat paling tenangkan hati..boleh main dengan Zara.. boleh sembang ngan Angah.. boleh cakap ngan mak n abah.. kalau ada rezeki boleh jumpa Mira.. Zara mesti dapat gembirakan hati.. telatah dia walaupun bukan berpisah lama ngan dia tapi setiapkali tengok dia mesti dia dah pandai mcm2.. nakalnye jgn dicakap.. makin bijak.. cakap pun dah pandai sembang2..


tips buat hati lebih gembira bagi saya: 1) tengok anak mata kanak-kanak.. akan rasa lebih tenang sbb mata kanak-kanak jernih.. 2) dekatkan diri pada keluarga.. perasaan sedih tu mesti akan tersalur kepada rasa kasih dan sayu tengok betapa beruntungnya saya ada keluarga.. 3) mendiamkan diri.. 4) tengok langit..tengok awan.. tengok bintang..tengok bulan.. subhanallah.. Ada yang lebih berharga dari rasa sedih yang ada dalam hati..

alhamdulillah.. dapat juga dirasa apa itu emosi yang ada dalam hati.. maknanya.. saya masih manusia biasa yang perlu perbaiki diri..

Nota Kaki Hina: Allah Sayang Saya.. Alhamdulillah..

0 Comments:

Post a Comment



There was an error in this gadget