Wednesday, August 18, 2010

Selamat Ulangtahun Sayang..=)

Sehari sebelum tarikh lahir saya.. ulangtahun saya yang ke 24 akan tiba esok hari.. apa yang telah saya lakukan sepanjang 23 tahun saya menjadi penghuni bumi.. muhasabah.. banyak yang saya sia-siakan.. hamba yang tidak tahu bersyukur..

esok genaplah 24 tahun saya di bumi ini.. syukur alhamdulillah.. Allah sayangkan saya.. Dia bagi peluang pada saya untuk tebus dosa saya.. Dia bagi saya peluang untuk saya melihat dunia ini lalu memperbaiki diri..

Azam:

1- Dapatkan kekusyukan dalam solat. insyaAllah..
2- Lancarkan lidah dengan ayat suci. insyaAllah..
3- Belajar solat-solat sunat dan cuba amalkan. insyaAllah..
4- Perbaiki hubungan dengan mak, abah, along, kaknurul, angah, mira dan zara. insyaAllah..
5- Cuba mempositifkan diri. insyaAllah..
6- Lebih menghargai seseorang yang jauh di mata namun dekat di hati. insyaAllah..
7- Lebih serius memikirkan tentang masa depan. (keluarga, cita-cita dan cinta) insyaAllah..
8- Lebih menghargai kawan-kawan. insyaAllah..
9- Cuba untuk kurangkan perasaan negatif. (sedih, cemburu, dll). insyaAllah
10- Berusaha untuk lebih mengenal diri sendiri. insyaAllah


Norhayati Zainudin.. Awak hebat.. Mesti awak boleh punyalah.. =)


0 Comments:

Post a Comment