Wednesday, August 25, 2010

Birthday Abah...

Hari ni dah 25 Ogos 2010.. Genaplah 59 tahun umur abah.. dah tua dah yer.. dulu saya tak perasan yang abah dah semakin meningkat usianya.. saya nampak abah mcm abah yang saya nampak masa kecil.. tapi bila saya dah menginjak dewasa.. saya nampak uban abah.. saya nampak kedut dia.. saya nampak penat dia.. kuyu matanya.. seringkali tertidur.. buat kerja sikit dah mengadu penat.. kalau dulu saya nampak abah kuat.. abah boleh buat apa sahaja.. tapi kini semua tu terbatas.. saya tahu abah dah semakin tua.. sempat kah nak balas jasanya.. banyaknya pengorbanan.. sayu hati bila mengenangkan semua tu.. saya kena berubah.. saya kena jadi anak yang baik.. kena jadi anak yang solehah.. InsyaAllah.. saya sms pada abah.. ucapan salam hari lahir.. itu je yang mampu..

hurm.. tadi jam 11.30 mlm.. mak call.. saje tanya kabar.. and th
en mak ckp jgn lupa.. kul 12 nanti.. saya faham dah maksudnya.. mak ckp mak tak beli kek.. nanti je nak beli baju raya abah.. hehe.. itulah mak saya.. dia terlalu sayangkan abah saya.. sehingga kadangkala melimpahnya kasihnya itu menyebabkan kurang pertimbangan.. meluapnya sayang pada abah tak pernah padam walaupun kad
angkala kata-katanya tidak menggambarkan seperti hatinya.. saya doakan kedua orang tua saya dipanjangkan umur.. dan sempat ke Tanah Suci.. dan sempat melihat anak-anak daranya disunting orang dan bercucu dan bercicit..bahagianya...=)

p/s: walau bagaimanapun keluarga kita.. mereka tetap keluarga kita.. yang sentiasa ada di susah senang..sedih gembira kita.. yang sentiasa sokong dan doakan kejayaan kita.. saya percaya semua tu..

0 Comments:

Post a Comment



There was an error in this gadget