Friday, August 6, 2010

Wahai Empunya Rusuk..

Hati mula terusik dengan sayup suara syahdu di hening hari.. Tersentuh dengan kata yang tersusun.. Penuh hikmah walau tampak mudah..

Terjatuh.. Sekali.. Kini berkali.. Mula bertempat di hati.. Dekat.. Rapat.. Mula terpahat..
Rasa itu mula menyelubungi segenap nadi..


Kedengaran nasihat seseorang yang merupakan seorang isteri dan ibu.. "Semua mahukan suami soleh tapi sebelum itu.. binalah diri sebagai seorang bakal isteri solehah.."

Sebelum saya mencari pemilik tulang rusuk yang saya pinjam selama ini.. perlulah saya pastikan kesediaan saya untuk memulangkan dan melengkapkan dirinya dengan rusuk yang bengkok itu dengan penuh cahaya keimanan yang dapat menyinarkan hidupnya dunia dan akhirat..

Permudahkanlah urusan jodohku.. Murahkan rezekiku dengan jodoh yang mampu membimbingku menyusuri jalan yang diredhai Ya Rabb.. Semoga Allah SWT perkenankan doa saya setiap kali saya layangkan tangan setelah mengabdikan diri padanya..


p/s: jodoh pertemuan telah ditetapkan oleh Allah sejak azali lagi..insyaAllah yakinlah kepadaNya...sentiasalah dekatkan diri kita ke arah kebaikan...insyaAllah..moga pasangan kita sebaik yg kita inginkan...

0 Comments:

Post a Comment